facebook

Dö pávör ov Marketing

2009.10.06. 12:33 Imre Laci

A szénsavas üdítőitalok károsak. Ezt mindenki tudja persze, de nem sokan foglalkoznak vele. Ahhoz pedig, hogy az ember vérlázító dolgokat lásson tisztán, nem kell mániákus összeesküvéselmélet-gyártónak lenni. Arra érdemes a figyelmet felhívni, hogy egy liter szénsavas üdítőital - még a "márkásak" is - olcsóbbak, mint egy liter tej! Sőt! Láttam olyan kóla ízesítésű löttyöt, amelyből 1,5 liter olcsóbb volt, mint az azonos mennyiségű ásványvíz!

Nem tudom elképzelni, hogy miből készül az az üdítő, amely olcsóbb mint a Föld mélyéből feltörő ásványvíz, melynek előállítási költsége a nullához közelít!

Persze lehet mondani, hogy mindenki önmaga dönti el, hogy melyiket veszi meg, mert ha már hitelt is vehet fel az ember, akkor már van annyira felnőtt, hogy tudja mi kell neki. Így van, mindenkinek szíve joga.
De mondok egy egyszerű ellenpéldát!

Iskolai büfé: óriásplakát. A4-es méretű betűkkel reklámozzák a büféablakon a foszforsavval teletömött üdítőt, mellette persze valamelyik népszerű csoki is helyet kap, a falnál pedig ott áll egy-egy üdítőautomata azok számára, akik nem szeretnék kivárni a büfénél a sort. A középiskolákban van már óvszer-, kávé-, üdítő-, csokoládéautomata, az utcán nyugati példára cigaretta-automata strázsál. De nem lehet találni egyetlen gyümölcslevet kínáló masinát, vagy az újabban terjedő tejautomatákat. Miért nem? Mert nincs marketingje. Nincs reklám, nem nyomja az ember a vásárló szemébe, hogy "Haver, ez olcsóbb és még szét se vágja a beled!" akkor már meg se találja.

Nézzük csak meg, hogy pl. a Coca-Cola milyen monumentális marketinggel bír! A '90-es évek elejétől kezdve minden strandon látni Coca-Cola feliratú napernyőt, óriásplakátot. Coca-Colás a közértben az árlap, a hamutartó, a műanyagedény melyre a visszajárót teszik... Coca-Cola automata figyel a kórházi váróban, a stadionokban, a vasúti állomáson, a buszpályaudvaron, az okmányirodában. Ott van az általános-, a közép- és a főiskolában a folyosókon, a kollégiumokban. Kólát iszik a tévében a Mikulás!

Minden csak a reklámon múlik. A marketing a hatalom. Lehet akármilyen ócska és egészségtelen a termék, jó reklámmal el lehet adni.

Van a mondás, hogy a jó bornak nem kell cégér. Sajnos ez manapság már nem helytálló. Azok pedig, akik csak a minimális reklámot tudják megfizetni, el vannak nyomva, hiszen egy 5m×3m-es plakát mellett ki nézi meg az oszlopra ragasztott szórólapot?

Most, hogy mindezt ilyen szépen leírtam, elolvassák majd azok, akik eddig is látogatták a blogomat. A főoldalra pedig majd megint kikerül egy három pucér nőről szóló post, vagy egy tanulatlan roma politikus aktuális okossága.

Ez a bejegyzés garantáltan nem fog címoldalon szerepelni, mert egy társadalmi problémát boncolgat, ami sok-sok ezer embert érint. Ez nem olyan fontos, mint hogy egy férfi hogyan szakított egy nővel.


6 komment

Címkék: marketing blog reklám egészség coca cola üdítő

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarasztal.blog.hu/api/trackback/id/tr281431279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rabyn 2009.10.10. 00:37:05

Én inkább főzök otthon teát, csinálok szörpöt minthogy szésavasat vegyek. Rosszul leszek tőle. Ahogy a rossz minőségű gyümölcslétől is.
szerintem mások is rosszul lesznek tőle csak nem figyelnek oda saját magukra.

Mike36 2009.10.10. 01:54:50

vagy mégsem
nem mindenki oylan mint te
nekem megfelel
szörpöt ellenben enm innék
és literszámra tejet sem

Imre Laci · http://magyarasztal.blog.hu 2009.10.11. 19:19:01

@Mike36: Mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy mit fogyaszt.

Az, hogy neked megfelel, még nem jelenti azt, hogy nem káros a szervezetedre nézve. Természetesen én sem agitálok ellenük. Lehet kólát is fogyasztani. Mértékkel.
Napi 1 liter tejet sosem cserélném fel kólára vagy más üdítőre.

forumuser 2009.10.14. 06:55:08

A kólával az a legfőbb gond, hogy finom. Hiába tagadjuk, az ember rá van cuppanva a cukorra és a zsírra, úgyhogy tudatosan kontrollálnunk kell eme vágyainkat.
Én is azt mondom, kólát lehet inni, de mértékkel. (A magam részéről inkább a tea, mert a tej nekem nem szomjoltóként funkcionál, a vizet meg nem szeretem - nem azért, mert elkorcsosult városi vagyok, így születtem :) -, pláne azt, ami nálunk folyik a csapból.)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.10.14. 09:36:25

A posztolónak ajánlok egy tanulmányutat 'nyugatra' (bezzeg ha 'nyugaton' a 'keletről' beszélnek, hogy felháborodunk, hogy összemossák ezt a sok különféle országot, mindegy), hogy megtapasztalja: 'nyugaton' már vérciki a cigarettázás, dohányautomatát se találni, egyre inkább kerülendő proli szokásnak tartják az emberek, éles ellentétben Magyarországgal. Szóval mielőtt a 'nyugatot' kezdenéd ócsárolni, kedves posztoló, inkább tájékozódj és nézz körül a saját portád, saját országod környékén.

Imre Laci · http://magyarasztal.blog.hu 2009.10.14. 12:54:18

@Rékuc: Több ismerősöm is kinn él "nyugaton". Egyikőjük Ausztriában azt tapasztalta, hogy ott is rengetegen cigarettáznak, de ők úgy el vannak szeparálva a társadalom nemdohányzó részétől, hogy az ember észre sem veszi őket.

Ez a különbség. A kultúra és a gondolkodásmód. Magyarországon a vonaton a nemdohányzó vagonban is az arcodba fújják a füstöt és közlik veled, hogy joguk van ott dohányozni ahol akarnak. Ez az esett velem előfordult már.
süti beállítások módosítása