facebook

Költöznek a minisztériumok

2014.06.08. 18:00 Imre Laci

Felreppent a hír, hogy bizonyos minisztériumok 2016 márciusáig valamely vidéki nagyvárosba költözhetnének a fővárosból. Az első híradásban a Honvédelmi Minisztérium Székesfehérvárra költöztetéséről, illetve az agrártárca Debrecenbe településéről volt szó. Utóbbi agronómus szemmel nézve meglepő, mivel - úgy vélem - lenne sokkal megfelelőbb helyszín is a szóban forgó intézménynek.

költözés.jpg

Fontosnak tartom leszögezni, hogy alapvetően roppant jó ötletnek tartom a központi ügyintézés decentralizációját. Lényeges ez, mivel hazánkat manapság már nem csak a külföldiek, hanem már lassan mi magunk is Budapesttel azonosítjuk. Lényegében minden esemény Budapesten zajlik. Főleg igaz ez a politikára! Ha megválasztanak egy-egy képviselőt akár Zalában, akár Békés megyében, onnantól az az ember szinte minden napját Budapesten kell hogy töltse, elszakadva emiatt saját választókörzetétől, saját választóitól, s azok problémáitól. Kicsit talán javíthat a szakügyintézés meglehetősen negatív megítélésén is a "vidékre" költözés, hiszen minden mezőgazdasággal foglalkozó embert zavar, hogy "budapesti bürokraták" döntenek a sorsuk felett.

Azzal, ha valamely mezővárosba ültetjük le a szaktárcát, szerezhetünk egy jó pontot. Azt a benyomást kelti ugyanis, hogy végre működik a szubszidiaritás, az érintettek közelében van a szaktárca vezetése. Persze ne legyenek illúzióink, ez még nem azt jelenti, hogy több éves szakmai tapasztalattal rendelkező személyek fogják kezükbe venni a minisztériumok vezetését. Nem. Pusztán kissé emberközelibbé válik majd a politika. Mert ugye legyen szó egy szabolcsi pálinkatermesztőről (;-]) vagy egy Bács megyei juhászról, mindig azokat a fránya pestieket szidták, ha valami nem úgy alakult, ahogy ők azt elképzelték.

Természetesen problémák is felmerülnek a szaktárca költözésével kapcsolatban. Az első, hogy a jelenlegi dolgozók, akik Budapesten élnek, ott rendelkeznek ingatlannal, hogyan fognak a minisztériummal együtt Debrecenbe költözni? Ezen felül jöhet még egy jogos kérdés: miért éppen Debrecen? Persze, híres mezőváros, egyeteme külön agrár karral rendelkezik, de ugyanez elmondható Keszthelyről, Mosonmagyaróvárról és Gödöllőről is. Utóbbi ráadásul nem is olyan régen az EP elnökségnek adott helyet a Grassalkovich-kastélyban.

81 komment

Címkék: szakma agrár vidékfejlesztés minisztérium tárca Debrecen

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarasztal.blog.hu/api/trackback/id/tr466288518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csak egy néző 2014.06.08. 22:48:01

Nem is értem ezt a fél (utas) szarakodást. Orbánnak felcsuton építeni egy királyi palotát a Pancho Aréna mellé. Hende katonás megjelenésű Csaba Szombathelyi lakos, Fazekas megtekintő Sándor Karcagi, Lázár annyit is ér János Hódmezővásárhelyi, akkor nem egyszerűbb lenne, ha a lakóhelyükre költöznének a minisztériumok? Az, hogy ezzel pár száz hivatalnok, aki nem képes költözködni, mehet közmunkásnak, az viszont ki a f..szt érdekel. Vagy reggel este nem fekete vonatok, hanem minisztériumi IC vonatok fognak járni, fellendítjük a MÁV-ot is
Milyen jó lesz, hogy naponta kitudja hányszor és mennyi fontos elvtárs fog szirénázó, kék villogós Audiva la köznépet letolva rohangálni ide, oda. Pofával az olcsóbb állam felé. Hajrá elvtársak.

Townsend 2014.06.08. 23:56:43

Tényleg érdekelne az igazi ok.

laji 2014.06.09. 00:22:28

Vagy az a pár azáz hivatalnok leköltözik vidékre.... Miért, a multi elviheti acall centerét videkre, vagy a shared service center-et? A minisztérium nem?

WLaci 2014.06.09. 00:28:41

@Townsend: 1. Lehet lopni
2. Lehet fidesz-szavazókat szerezn vidéken
3. Lehet Budapestet megalázni

ursus artos 2014.06.09. 04:43:04

@maxval a gondolkodó birca: hát nem.
Én, személy szerint, már 15 éve kitaláltam ezt.

esefe 2014.06.09. 06:16:04

Ez rendkívül szánalmas (a stadionépítéseknél, a kis falu elsőosztályú focicsapatnál, dohányboltoknál stb. is szánalmasabb), hogy még meg is magyarázzak, nem a nagyravágyásuk miatt kell vidékre költöznie egy tipikusan fővárosba való intézménynek, hanem mert ez így van jól. Az a kérdésem, hogy az összes szombathelyi, zalaegerszegi, letenyei, mosoni, szántóvető akinek intéznivalója van a minisztériumba, az is örül é, hogy kétszáz kilométerrel többet utazhat, csak mert van egy befolyásos úrhatnám tahó, akinek a kisebbrendűségi komplexusát kezeltetnie kell és meg is van hozzá a hatalma?

esefe 2014.06.09. 06:18:02

@ursus artos: Ezzel e helyedben nem dicsekednék!

Miniszterelnökséget Felcsútra! Operát miden falunak! Ezek még hasonló jó gondolatok.:))

esefe 2014.06.09. 06:27:18

@laji: Az is kormányzati befolyásra volt és az is idétlenség. Képzeld el, ha ügyintézned kell, mondjuk Szombathelyen, biztosítás ügyben! (Nekem kellett volna, de nem mentem inkább, hagytam veszni a pénzt.) Hogy ott van, az jó a Szombathelyieknek, a közelben lakóknak kilencmilliónak meg sokkal szarabb. A főváros nem véletlenül főváros. A mienk ráadásul még az ország közepén is van, mindenkinek ide a legegyszerűbb elutaznia. Ha az egyik végére rakod az ügyintézési lehetőségeket, akkor a másik vége, de még a második szomszéd megye is nagyot szív.

Szóval néhányaknak feltétlenül jobb, de a döntő többségnek sokkal rosszabb. A biztosító persze szereti, ha kevesebben ügyintéznek mert akkor kevesebbet kel fizetnie. Csak mondjuk a segélyhívásoknál, ha a Népligeteb kérsz intézkedést, de a falusi liba folyamatosan címet kér, mert a Népliget a Planetáriumnál neki nem cím, akkor akár emberéletek is múlhatnak azon, hogy valaki kitalálta ezt a marhaságot, hogy mindent egy központól kell intézni, ami lehetőleg a halál faszán van. Akár a te életed is múlhat rajta.

soymilk (törölt) 2014.06.09. 06:38:58

Arról nem is beszélve, hogy ez mi pénzbe fog kerülni. Egy meglevő infrastruktúra helyett kialakítani egy másikat, hogy aztán kiderüljön, h mégsem jó és 4 év múlva vissza az egész...

7papsajt 2014.06.09. 06:50:53

A debreceni egyetem agrároktatóit meg el kell költöztetni Pestre... micsoda hatékony oktatás lesz ebből Debrecenben....
Bolond likból bolond szél fú....

nu pagagyí 2014.06.09. 07:13:33

"Azt a benyomást kelti ugyanis, hogy végre működik a szubszidiaritás"

Benyomást kelt. Nyilván ez a cél, benyomást kelteni. A benyomás bennem az, hogy a minisztériumokat is leértékelték a gombnyomogató parlament, a kussoló AB mintájára. A minisztériumokban már semmiféle döntés nem születik, a miniszter egy súlytalan senki. A minisztériumok apparátusa káderlerakat. Parancsokat kapnak valahonnan, aztán végrehajtják. Javaslom, hogy státuszukat tükrözve száműzzék őket valahová az őrségbe egy tehénistálló és a disznóól közé.

Gera 2014.06.09. 08:20:32

Hihetetlen ostobaság ez a terv. Szokás szerint arról szól az egész, hogy kurva jól hangzó szólamokkal etessék a népet. Ha valaki azt hiszi, hogy ezzel akkor Budapest szív, az kurva nagyot téved. Budapestről egész jól el lehet jutni Debrecenbe, Székesfehérvárra, Kecskemétre. Ezzel a vidékiek szopnak, akiknek valamiért dolguk lenne az adott minisztériumban. Menjél baszki Győrből Debrecenbe hivatalos ügyet intézni vagy Debrecenből Kecskemétre, satöbbi. Ez az egész egyszerűen irracionális. Budapest az országnak kb a közepén van geometriailag és közlekedésileg is, ezért ott vannak jó helyen, ez evidens. (Zárójelben jelezném, hogy Debrecenben születtem és gyakran járok oda ma is.)

lionking 2014.06.09. 08:42:52

@Gera: való igaz, egy megyével arrébbról nehezebb átmenni mint feljutni Pestre sőt az még gyorsabb is noha messzebb van mivel egy járattal elérni szinte bárhonnan (nagyobb város persze)
Ez a terv is annak a része, hogy még megosztóbb legyen a nagypolitika, és még kiszolgáltatottabb legyen a sok ember

brumeszkosz 2014.06.09. 09:40:33

@csak egy néző:

Tökéletesen igazad van!! A fasszopók majd egésznap furikáznak a mi adóforintjainkból mert a cigány diktátor megint kiagyalt egy baromságot!!!
A fidesznyik bunkók meg tapsolnak és annyira hülyék, hogy észre sem veszik a körölöttük lévő nyomort és szegénységet.

csak egy néző 2014.06.09. 09:47:40

@brumeszkosz:
Annak idején a Fletót, orrba-szájba támadták, mert egy helyre akarta telepíteni a kormányzatot, akkor hogy szidták, hogy milyen drága lenne, pedig akkor akár gyalog is átsétálhattak volna egyikből a másikba a macskajancsi miniszterek, most pedig a sok fidióta tapsol, hogy húúú vazze, mekkora zseni a mi felcsuti nemzetvezetőnk, hogy ezt bírta kitalálni a "takarékos kormány" nevében. Magyarország tényleg jobban teljesít.

M_R 2014.06.09. 09:50:36

Ez (sem) szól másról, mint haveri zsebek tömködéséről. Első körben lesz egy "haveri" cég, aki a minisztériumok teljes infrastruktúráját áttelepíti - mert nem csak arról van szó, hogy leemelik a címeres táblát és elviszik Debrecenbe, Székesfehérvárra.. Vinni kell a teljes cuccot, irattárostól, informatikai rendszerestől, bútorostól. Ja és persze az "új" helyszínt is ki kell alakítani, esetleg felhúzni egy szép új minisztériumi épületet - sürgősséggel (tehát pénz nem számít - lásd Fradi stadion - bár egy iskola- vagy kórházfelújítás menne ennyire tempósan...) És "természetesen" majd sok új autó, hogy a "vidéki" minisztériumi slepp hetente néhányszor a budapesti kormányülésekre utazzon - konvojokban szép új fekete Audi A8-asok suhannak majd, természetesen rendőrségi felvezetéssel, lezárva az utat/autópályát a koszosnyakú "zemberek" elől, nehogy megzavarják a miniszter elvtársak nyugalmas suhanását. Erre is eltapsolnak sikeresen néhány százmilliárdot...

borzimorzi 2014.06.09. 10:06:35

@Townsend: Saját zsebre akarják privatizélni a minisztériumok budapesti épületeit. Kiváló szálloda lenne mind. Nincs kizárva, hogy Lázárnak és Rogánnak már vevőjelöltjei is vannak...

Üdv:
b

na-ki 2014.06.09. 10:13:43

Ezt is Brüsszelből tanulta a szeretett vezető:
"A képviselők munkaidejüket Brüsszel, Strasbourg és a választókerületük között osztják meg."
Csak az a baj, hogy ott sem vált be. Minden hónapban egy hétre át kell költöztetni mindent Brüsszelből Strasborgba. Nagyon sokat és sokan érvelnek a pénzpocsékolás ellen mostanság.

Peppone Botazzi 2014.06.09. 10:20:20

Zseniális ez a felcsúti Tyrion.

Lille havfrue 2014.06.09. 10:31:08

Azért Magyarország második legnagyobb városát "mezővárosnak" titulálni nem kis tájékozatlanság...
És persze csak a pestiek alkalmasak minisztériumban dolgozni...

nu pagagyí 2014.06.09. 10:32:19

Ennek az országnak egyáltalán mire kellenek a minisztériumok? Semmiféle önállósággal nem rendelkeznek, felesleges adminisztrációs akadályt képeznek a párt politikai bizottsága és a helyi alapszervezetek közti munkamegosztásban. Nagyon helyes, hogy Csokonyvisnyóra telepítik őket, ha már a gennyes EU miatt el kell őket tartani. Ott senkitől sem zavartatva pucolgathatják az Audikat és legalább forgalmat generálnak a kocsmában.

kvadrillio 2014.06.09. 10:37:07

HMM.....CSAK NEM DEBRECEN LESZ MAGYARORSZÁG FŐVÁROSA mmm :o)

MÁS...."Dicsőség és hála Tisza Istvánnak, a magyarok miniszterelnökének – zárta beszédét Orbán Viktor, majd leleplezte a szobrot, ami után imát mond a református tiszteletes."

...MONDJA EGY MEGZAKKANT ÁJTATOS MANÓ ...(REFORMÁTUS ÁLDÁS ??? MÉRNEEEM KATOL IKUSS ???)...ÉS BUZGÓS KERESNI KEZDTE NEMLÉTEZŐ MOZGÁS-TERÉT A TÉREN ! :)

kvadrillio 2014.06.09. 10:40:00

@nu pagagyí: ..JAHHH.....MEGSZŰNTETIK BUDAPESTET, A LAKÁSÁRAK ZUHANNI KEZDENEK......A BUDAPESTI GAZDAGABB LAKOSOK TÖMEGESEN VIDÉKRE KÖLTÖZNEK....HA-HA-HAAA.....:)

ex-dr. vuk 2014.06.09. 10:40:25

Nem ertitek a lenyeget... sokkal tobb koltsegteritest lehet felvenni. Ennyi. Nincs itt semmi mas megfontolas meg ilyenek.

csak egy néző 2014.06.09. 10:44:17

Tud valaki olyan országot, ahol a kormányzati hivatalok, minisztériumok nem az ország fővárosában vannak?

esefe 2014.06.09. 10:47:35

@Lille havfrue: Messze nem erről van szó, ha nem is érted. Szerinted ma egy vidéki sem dolgozik minisztériumokba? Ugye ezt magad sem hiszed.

Weißkopf 2014.06.09. 10:49:32

Amúgy egy főváros attól főváros, hogy ott vannak az ország legfontosabb intézményei: főhivatalok, minisztériumok stb. Ebbe belepiszkálni fölösleges marhaság. De ha már lúd: kezdje Bolse Viktor a maga hivatalával, és telepítse le Felcsútra, a kormányüléseket pedig tartsa a stadionjában!

M_R 2014.06.09. 10:49:32

@nu pagagyí:

Te háttal ülsz a moziban.. Ki ne találd már hogy az EU mondja meg hogy hány seggmeresztő politikusnak kell lenni Magyarországon.. Ezt bizony te meg a hozzád hasonló "tájékozott" emberek baxták el, hogy birka módr bééégetve szidjátok az EU-t közben meg ezek arany jó politikusaitok szép csendben a szátokba recskáznak...

Kemencés Szittya Buci 2014.06.09. 10:57:08

@csak egy néző:
Továbbá kíváncsi lennék én arra a zemberre, aki a minisztériumban akar "ügyet intézni".
Apám, intéztetek már valaha bármilyen ügyet? És annak volt köze bármelyik minisztériumhoz?
Talán először tájékozódni kéne közigazgatás ügyben, aztán írni.
A költöztetés meg egy jó nagy ökörség, újabb színtere a mutyizásnak. A minisztériumok a központi közigazgatás részei, a központban a helyük, ott, ahol a kormány van.
@nu pagagyí:
Még jó, hogy nem rendelkeznek önállósággal, elvégre a miniszterek irányítása alatt áll. Miért is kéne önállósággal rendelkezniük? Arra ott van (vagy legalábbis kéne lenniük) a parlament, a bíróság, önkormányzatok.

egyinges 2014.06.09. 11:08:46

Azzal a gondolattal, hogy ne legyen minden a fővárosban, abszolút egyet tudok érteni. Mintaként legyen Németország: Frankfurt-pénzügy, Karlsruhe-Igazságügy, legfelsőbb bíróság, München- mezőgazdaság, Stuttgart- ipar. Szét van minden szórva, mégis működik az ország. Nekem az a bajom, hogy megint csinálnak valamit ad hoc mindenféle hatástanulmány nélkül, mint az elmúlt 4 évben.

inebhedj - szerintem 2014.06.09. 11:09:42

@csak egy néző:

Konkrétan nem tudom, sose érdekelt, de valahol ezek között kezdenék el nyomozni (persze lehet bármely másik is):

hu.wikipedia.org/wiki/Azon_orsz%C3%A1gok_list%C3%A1ja,_amelyek_f%C5%91v%C3%A1rosa_nem_a_legnagyobb_v%C3%A1rosuk

en.wikipedia.org/wiki/List_of_multiple_capitals

A minisztériumokban egyébként igen ritkán intéz ügyeket az ember, az sem lehetetlen, hogy a legtöbben nem is találnánk az ismerőseink között olyat, akinek volt már dolga valamely fényes portán.

A költözködésnek számos negatívuma van (költségek, stb.), de azt az ellenérvet a XXI. század extrovertált, mobilitást túlhangsúlyozó trendjében, hogy ti. emiatt valaki az állandó lakóhelyétől, 50-500 km-re kénytelen dolgozni, inkább meg sem pendíteném. ;)

Ha széplelkű vagyok, a főváros vízfej mivoltának megszüntetésére (már ti. ha ez probléma) tett bármely első lépés fájdalmas, a közigazgatási gócpont "szétrobbantása" ebből a szempontból pragmatikus lépés.

(Viszont nem vagyok széplelkű, ez is csak üzlet, és mint minden üzletnek, vannak a közösség szempontjából lehetséges előnyei és hátrányai.)

Townsend 2014.06.09. 11:17:16

@Lille havfrue: Annyira alkalmasak, hogy van is belőlük elég a minisztériumokban. És kapják a lakhatási és utazási támogatást havonta.

Townsend 2014.06.09. 11:21:33

@Kemencés Szittya Buci: Nem ügyeket intézni mennek, hanem behívják vidékről a legkülönbözőbb okokból, mondjuk eligazításra a közép- és felsővezetőket. Akár egyszerre mindet, vagy külön-külön. Mindenki szolgálati kocsival érkezik, természetesen.

Townsend 2014.06.09. 11:29:12

@WLaci: Biztos megmérgeztek az összeesküvés elméletek, mert ennél súlyosabb ok(ok)ra gyanakszom. Talán sosem derül ki az igazság. A lopás ok., meg a többi is, de elképzelem a közszolgát, akivel közlik, hogy a munkáltatója változatlanul a minisztérium, de a munkavégzés helye sajnos 300 km-re arrébb lesz. Ha lesz egyáltalán. Hagyjuk.

crazyfish 2014.06.09. 11:30:18

Ugyan, kérem mindenki bekapta a média brokicumit...
Dehogy lesz költözés, olvassátok el rendesen "vizsgálják 2016 március-ig a LEHETŐSÉGÉT a költözésnek...akkor már félidő, nem fogják szétrombolni a közigazgatás jelentős részét, talán Orbán felköltözik...és akkor mi van? Semmi....

Egyes hírportálok meg kész tényként hozták le...
Nem mindegy, vidd ki a bilit vagy idd ki a bilit....
Azt kel olvasni ami oda van írva, nem amit szeretnénk...

Kemencés Szittya Buci 2014.06.09. 11:39:56

@inebhedj - szerintem:
A főváros nem azért vízfej, mert ott van az összes központi közigazgatási egység.

Azért vízfej, mert a GDP igen nagy része ott koncentrálódik. Ezen nem segít az, hogy 1-2 minisztériumot ledobnak vidékre.

Egyáltalán nem lenne ésszerű lépés egy központi szervet földrajzilag a perifériára száműzni.

@Townsend:
Még egy érv a költöztetés ellen. Például egy zalai vezetőt jóval egyszerűbb Budapestre felutaztatni, mint Debrecenbe. Előbbi helyre elég lehet egy nap is, míg utóbbiba csak az utazás 1 nap.

csak egy néző 2014.06.09. 11:43:38

@crazyfish:

Azért úgy tünik, hogy az ötletgazda, Mr 20% Kósa pubi, komolyan godolja.
"Kósa már most ráállít egy embert a debreceni minisztériumra"

SadBoobie (törölt) 2014.06.09. 12:34:23

A decentralizálásnak több oka is lehet.
Kellenek új ingatlanok, új beszállítók és egy rakás infrastrukturális fejlesztés..esetleg új alkalmazottak is....persze ezek is csak ott ahol már van ezekre lehetőség ugye..
Mivel a közigazgatási rendszer befelé technikailag koherensnek mondható - már majdnem minden elektronikus úton van kezelve - ezért a működés szempontjából mindegy a földrajzi elhelyezkedés, a költségek szempontjából már kevésbé mindegy.Én, mint adófizető már régóta legyintek, ha az államról van szó, meg a takarékosságról.Ne legyen félreértés, én nem látom azokat a pontokat, hol lehetne takarékoskodni....én egyszerű állampolgárként csak annyit látok, hogy amit kapok és amibe ez kerül nekem ott nagy az aránytalanság és versenyszférás szolgáltatásokból már olcsóbban kijönne települési szinten - magánorvos, magán biztonsági szolgálat, stb, stb...

A decentralizálás egyetlen igazi oka a civil kontrol gyengítése lehet.Újság, ellenzéki csoport, alapítvány, felháborodott magánszemélyek,egyesület legyen a talpán, aki összedob egy tüntetést egy minisztérium elé, ami 300 km-re van kellő résztvevővel ahhoz, hogy annak egyátalán be kelljen kerülnie a TV-be, nemhogy még komolyan kelljen venni.Ez gyakorlatilag a Demszky-féle "Mezőgazdasági vontatóval behajtani tilos" táblás budapesti trükk országos méretű változata.Mivel a parlamentben már úgymond nincs ellenfél, ezért most az utcáról is ki kell szorítani a kritikusokat....a sajtóból is és végül mindenhonnan.Személy szerint nagyon elszomorít, hogy politikus honfitársaim úgy gondolkodnak,hogy a panaszkodó és elégedetlenkedő nép száját be kell kötni és nem pedig csillapítani a problémájukat.Kritika nélkül pedig egy nagyságrenddel gyorsabban lehet az irrealitásba beleszaladni....

Ezen felül a regionális fejlesztések további forrásaiba lehet kormányzati racionalizálás címén több EU-s pénzt bevonni.Sietni kell, mert hamarosan eljön a dátum, amikortól többet kell fizetnünk az EU-nak, mint amennyit kapunk tőlük.....

Ilyen formán nem is tudom, hogy sírjak vagy nevessek....kicsit nagyobb lesz az "overhead", tehát több marad itthon abból a pénzből, amit az állam magára költ, de én nem látom a bizonyos dátum után miből is lesz egyátalán, amiből magára költhetne.

nu pagagyí 2014.06.09. 12:54:38

@crazyfish: Ja, akkor mindjárt más. Eddig még minden lidérces lázálom megvalósult. Nem baj, hogy semmi értelme nincs, viszont jó sok közpénzt meg lehet lovasítani a szervezett zűrzavarnak hála. Zsíros tenderek tucatjait vizionálom. Még szép, hogy nem az oktatás minőségi fejlesztésébe nyomják a zsetont, mivel sokkal macerásabb lenne kiszedni a pénzt a túloldalon, bár azt is megoldanák.

Ez az ide-oda költöztetés egyébként nem légből kapott. A törvényi háttér tetszőleges magáningatlanok kisajátítására már régebben megszületett. Budapestet sem szeretik, talán ha búzát termelnének a Margit szigeten és metró helyett lócitromok jelképeznék a tömegközlekedést? Semmi nem állhat útjába a gőzhengernek.

nu pagagyí 2014.06.09. 12:56:25

@Kemencés Szittya Buci: Majd szolgálati helikopterrel jár.

Bicepsz Elek 2014.06.09. 13:03:35

Arra nem gondolt az idiota, hogyha tobb helyre is kell mennie valakinek ugyeket intezni, akor rohangalhat keresztul az orszagon.
Videken meg kevesbe feltuno a lopas!!!

crazyfish 2014.06.09. 13:10:58

@csak egy néző:
Persze, de neki is parancsolnak, most éppen a kreatív mozdulatlanság állapotában van...

@SadBoobie: idézlek:

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.09. 13:16:30

@csak egy néző: "Tud valaki olyan országot, ahol a kormányzati hivatalok, minisztériumok nem az ország fővárosában vannak?"

nemeteknel egy ideig igy volt
illetve Brasília es Ankara elegge uj fovaros igy gondolom par miniszterium a regi varosban maradhatott, illetve meg meg lehetne nezni Tel-Aviv -ot hatha...

tehat lenni van pelda :)

crazyfish 2014.06.09. 13:17:45

(bocs de a net ördöge)Idézlek:"Mivel a közigazgatási rendszer befelé technikailag koherensnek mondható - már majdnem minden elektronikus úton van kezelve - ezért a működés szempontjából mindegy"....

Na ez nagy naiv elképzelés, nem nagyon ismered a központi államigazgatás belső világát...sokan nem...

@nu pagagyí:

A kormányzati negyed se valósult meg, pedig nagyon akarták,( a'la gyurcsány) a normafa projekt se valósul meg, pedig nagyon akarták....

Szóval nyugtával a napot...:)))

lbalazs 2014.06.09. 13:30:52

Nem elveket kell keresni, a Fidesz pragmatikus:
1) A Kormány deklarálta, hogy ki fog költözni a Parlamentől
2) A miniszterelnökség eddig sem fért el a jelenlegi (most felújított épületben) és most még nagyobb lett a súlya (már-már Kancellária), gondolom a dolgozók száma is nő majd.
3) A földművelésügyi minisztériumnak ott az a szép nagy palotája, a legjobb helyen, pont jó lesz a Kancelláriának (hamár a Néprajzi Múzeumot nem sikerült megszerezni)
4) Ha úgyis kell építeni, építsünk vidéken. Meg lehet magyarázni, hogy decentralizálás, meg bla-bla-bla...
5) Ha vidéken építünk, építsünk Debrecenben, mert az a Fidesz legnagyobb bástyája (és ott van Kósa is)
6) Ha lecserélődnek a közszolgák az nem baj (most is nagy a fluktuáció)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.09. 13:37:34

@lbalazs: ezek az ervek okesak, jol le lehet azt a szep nagy epuletet nyulni a varos sziveben!!!
amugy is a kozszolgak ugy hiszik hogy alapjog autoval jarkalni es az 500 Ft-os parkolasi dijas ovezetben csapatni, jobb ha azt az epuletet is szallodanak alakitjak ki :)

igy a kis kedvenc Kosa mellett a rogantoni is kap egy faintos ujabb szallodat :)))

lbalazs 2014.06.09. 13:39:27

A magyar közlekedés Budapest központú. Egyik vidéki városból a másikba Bp-n keresztül vezet az út, akár vonattal, akár autóval. Tehát pl két alföldi város között, pl Szeged és Debrecen, Bp-n keresztül autóval a leggyorsabb eljutni. Ezek után technikailag kicsit fura ez a decentralizálás. Debrecenben nincs megfelelő épület, építeni kell. A kormányzati negyed sokkal jobb megoldás lett volna, mert ha a kormányok átrendezik a minisztériumi szerkezetet, akkor csak néhány irodát átadnak másik minisztériumnak és minden megy tovább. Na most majd ha csökken a létszám Debrecenben és nő Kecskeméten, akkor átadnak néhány irodát és minden megy tovább :)

lbalazs 2014.06.09. 13:41:54

És mi van a háttérintézményekkel? Kutató intézetek, ügyvédi irodák ... Azok is költöznek, vagy csinálnak újakat Debrecenben?

esefe 2014.06.09. 14:06:17

@egyinges: Németország egy szövetségi államalkulat, ahol a háború utáni főváros, Bonn egy kisváros volt. Magyarország nem ilyen hely, sem történelmileg, sem ma.

Példa mindenre akad, de, hogy a fővárosban vannak az országos szervek, az bizony az általános, ha másért nem, mert ésszerű. Azt felülírhatja egy állam kialakulása, szövetségi rendszere , de csak úgy, hogy más városokban is legyen minisztérium, ha a megoldás nagyon drága akkor is, mert akkor nagyok lesznek (nagynak tűnnek, hogy ki előtt azt a fene sem tudja), hát az rettentően szánalmas.

esefe 2014.06.09. 14:06:53

@lbalazs: Gondolod az érdekli, ha már más sem?

lavór 2014.06.09. 14:12:00

Szerintem költöztessék inkább az Északi-sarkra őket. Az lényegesen messzebb van, így sokkal több költségelszámolást lehet kiutalni.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.09. 14:57:35

@esefe: http://hu.wikipedia.org/wiki/Észak-Rajna-Vesztfália

ott megtettek hogy a legnagyobb varostol(Köln) elvegyek a fovarosi rangot es Düsseldorfnak adjak
na most hogy milyen miniszterium vagy kozponti szervezet van Düsseldorfban azt nem tudom, es nem is akarom leguglizni, csak azt tudom, hogy fujnak a kölniek a kis szomszed varosra e miatt...
tehat ok ezt megleptek...

borzimorzi 2014.06.09. 15:31:07

@WLaci: :-DDD Azért ne egészen. mert ha elviszed az agrárminisztériumot Debrecenbe, az jó ugyan a Debrecenieknek, ha ügyet kell intézniük, de parasztok vannak ám Zalában meg Baranyában is... Aztán azoknak Budapest is elég messze volt, hát még Debi!

Mellesleg az amúgy is Fideszes törzsszavazó helyeken felesleges további pénzeket költeni, mert ott több szavazatuk úgyse lesz.

Na, mindegy, remélem, ezek után a minisztériumi dolgozók is tudni fogják hová nem kell szavazni!

Üdv:
b

borzimorzi 2014.06.09. 15:33:16

@laji: A minisztérium nem telefonon működik. Rengeteg személyes megbeszélés is van. Ha azt mind telefonon kezded intézni, olyan telefonszámláid lesznek, hogy kétszer annyiba fog kerülni a működés, pláne az utazási költségekkel együtt. Na, innét fuss neki megint.

Üdv:
b

borzimorzi 2014.06.09. 15:43:17

@kvadrillio: Csak úgy mondom, az ALkotmánybíróság, vagy most már alaptörvényi baszottság vagy mi hivatalos székhelye: Esztergom. Nem tegnaptól, hanem amióta létezik AB. Aztán hányszor is üléseztek eddig Esztergomban?

Üdv:
b

esefe 2014.06.09. 16:07:53

@borzimorzi: Már nem az.

"A rendszerváltástól 2012. január 1-jéig hivatalos székhelye Esztergom volt."

hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_Alkotm%C3%A1nyb%C3%ADr%C3%B3s%C3%A1ga

esefe 2014.06.09. 16:09:02

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: És ott is kétmillió a kétszázezerhez az arány? Ugye nem?

esefe 2014.06.09. 16:17:24

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Egyébként Köln Észak-Rajna-Vesztfália szélén van, Düsseldorf meg sokkal központibb helyen. De nem kétmillió a kétszázezerhez az arány, hanem egymillió a hatszázezerhez.

Ráadásul a háború után lett tartományi székváros, talán azért költöztek oda a minisztériumok.:)).

Egy kicsit más. De azért nem rossz kísérlet.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.09. 16:20:39

@esefe: Koln - Dusseldorf 1millio a 0.6 milliohoz az arany

de Bp - Debrecennel meg 1.7 : 0.2 az arany

nem mellesleg ott a rajna menten erdekesen alakultak a dolgok...
en.wikipedia.org/wiki/List_of_cities_in_Germany_by_population

Koln-Bonn volt anno az egesz NSZK fovarosa, igy duzzadhatott fel annak ellenere hogy tartomanyi szinten atdobtak anno 1960ban (! ezt csak ugy gondolom :) ) a masik nagyvarosnak

de visszaterve a magyar szamokra:
"http://hirlevel.egov.hu/2012/06/27/hanyan-dolgoznak-majd-a-miniszteriumokban-itt-vannak-a-szamok/"
Vidékfejlesztési Minisztérium 735/598

tehat Debrecen ezzel ~ 3e-5e plusz embert kap, ami nekem budapestinek elfogadhato, fokenthogy a belvaros mar tulzsufolt es nem hianyzik a napi szinten szazas - ezres nagysagrendre teheto autoforgalom

esefe 2014.06.09. 16:33:18

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Akkor te is elismered, hogy egészen másról van nagybaszó. De akkor minek idekeverni? Egymillió a hatszázhoz, a kétmillió (legyen egymillió hétszáz de növekszik, de az összeépül agglomerációval hárommillió, míg Debrecennek nincs agglomerációja és csökken a népességszáma.) a kétszázezerhez messze nem ugyanaz.

A központi hely (Budapest, Düsseldorf) a széléhez (Köln és Debrecen) és fordítva sem ugyanaz. A háború után és ma az sem ugyanaz.

Köln meg nem Bonn. Mégcsak nem is határosak egymással.

Csak akkor minek idekeverni?

esefe 2014.06.09. 16:38:47

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Szerinted emberek költöznek majd Debrecenbe? Te nagyon naív vagy.

Ezek kapós emberek, bármikor elhelyezkednek nagy lóvéért. Debreceniek látják majd el a jelentéktelenebb feladatokat (a főnökieket nem, de azok mag majd utazgatnak, ki a fene akar egy kis falusi jellegű településre költözni, egy világvárosból?), a jól fizető csicskamelót, meg a szeretett városvezetőtök pereputtya és baráti köre látja majd el.

Ha megvalósul ez az őrültség. De szerintem végül nem fog. Ebbe belebukhatnak, még, ha most a bolsik nagyon gyengék akkor is.

esefe 2014.06.09. 16:50:15

@esefe: Arról nem is beszélve, hogy milyen jövő vár egy arcra, aki most leköltözne Debrecenbe és négy év múlva veszt a Fidesz és semmi állása nem lesz Debrecenben, de mégcsak reménye sem. Ki az aki ilyenre elköltözik a halál farkára, mikor Budapesten ezer lehetősége van. De még Bécsben és Münchenben is, ha tud németül? Bécs mag még közelebb is van.

Imre Laci · http://magyarasztal.blog.hu 2014.06.09. 17:48:15

Látom, hogy jó sok embernél kiverte a hír a biztosítékot. Székesfehérváron holnap rendkívüli közgyűlést fognak tartani a Honvédelmi Minisztérium költöztetése végett. :)

crazyfish 2014.06.09. 18:04:32

@Imre Laci: Mi a fasznak?.....habosítják a vizet...
Akkor fog leköltözni a HM ha a kutyák kardot rántanak...:))

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.09. 20:14:59

@esefe: hogy pontosan milyen szemelyzeti felallas lesz atkoltozes utan azt nem tudom...
viszont jelenleg is utaznak es atkoltoznek emberek, na most ha a belvarosbol kikoltoztetnek egy allami hivatalt az jo dolog

a cocik atkoltoztetesevel az volt a problema hogy nem voltak kepesek a belvarosbol lenyegesen kiljebb koltoztetni

a parkolorol nincsen informaciom hogy most ingyen parkolhatnak-e vagy nem...
ezt elnezest nem vagyok jaratos arrafele :)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.06.09. 21:32:11

a parkolorol ez az utolso informaciom...
index.hu/belfold/budapest/2009/09/28/a_belvarose_az_eum_elotti_parkolo/

az egeszsegugyi miniszteriummal egyutt a honvedelmi miniszteriumnak is vitaja volt rogantoni elleneben...

mondjuk a pontos informaciok hianyat nem is erzem annyira cikinek hiszen nem en irok rola blogot :)))

Kemencés Szittya Buci 2014.06.09. 21:57:16

Na akkor még egyszer néhány dolog:

1. Az átlagember NEM megy ügyet intézni a minisztériumokba. Ellenben sok felső és középvezető járkál ott, akik viszont sokat járnak más minisztériumoknál és hivataloknál is, akár a parlamentnél is, nekik igen költséges lenne Debrecenbe/Székesfehérvárra menni.

2. Az, hogy leköltöztetnének egy minisztériumot vidékre, NEM a decentralizáció fogalma. Sőt, még csak nem is a dekoncentráció, bár ahhoz közelebb van.

3. A minisztériumokban dolgozók 95%-a NEM autóval jár munkába, nem miattuk van dugó a belvárosban. Meg sem tehetnék ezt, ugyanis egy egyszerű kormánytisztviselőnek nem biztosítják az ingyen parkolást, sem a szolgálati autót.

Ez az egész költözés egy agyament ökörség lenne, újabb mélypontja ennek a mutyizós, tolvaj rohadék bandának.

M. Péter 2014.06.10. 01:05:11

@lbalazs: Ezen Budapestközpontúságon is lehetne javítani.

M. Péter 2014.06.10. 01:16:50

@borzimorzi: Az átlagember nagyon ritkán jár minisztériumba ügyet intézni. Van posta, telefon, ma már internet is, de ha sok olyan dolog van, amit csak személyesen lehet elintézni, akkor kell nyitni megyei vagy területi ügyfélszolgálati irodákat. A minisztériumok munkájának 90%-t lehet a központon kívül is el lehetne végezni.

esefe 2014.06.10. 05:46:32

@M. Péter: Azt a tíz százalékot amit meg nem, azt szívja meg a paraszt, mikor négyszáz (ugye többlet oda -vissza) kilométerrel és egy éjszakával többet tölt és költ az ügyintézéssel mint eddig,. Csak a Kósának legyen jó megint, mert az a legfontosabb.

crazyfish 2014.06.10. 08:19:09

Na Miskolc is bejelentkezett....ezek azt hiszik komoly a stori....mondjuk a Egy Belügyet eltudnék képzelni lent, érdekes képet kaphatnának a rendőri vezetők a közbiztonság fogalmáról...:)))

esefe 2014.06.10. 09:46:27

@crazyfish: Meg akarják mutatni a városvezetők, hogy ők milyen jó eredményeket tudnak elérni a városuk érdekében. Hogy az ország erre rábaszik anyagilag és az érdekelt emberek döntő része személyesen is, az eddig sem volt elsőrangú szempont. Csak ilyen nyíltan még nem mondták a pofánkba.

borzimorzi 2014.06.10. 10:31:37

@M. Péter: Ilyen alapon szüntesd meg az egész bejárósdit, és küldd el az összes minisztériumi alkalmazottat távmunkásnak.

Valami okból ezt egyetlen országban se csinálták még meg. Vajon miért?

Üdv:
b

SadBoobie (törölt) 2014.06.11. 06:25:51

@crazyfish: jó, rendben, nem értek a közigazgatáshoz. Oké, akkor ezek szerint azt is rosszul gondolom, hogy ez a költözősdi rossz ötlet.
Drága politikusainknak semmi sem drága az én befizetett adómból és én annak felhsználására a legkevésbé sem tudok hatásal lenni és az áldásának élvezéséből is ki vagyok zárva....akkor legyen a lúd kövér !

Akkor mindegyik minisztérium költözzen el Budapestről, hiszen ha egy minisztérium költözését meg lehet így indokolni, ahogy megindokolják, akkor mindegyiknek mennie kell !

- Belügyminisztérium menjen Ózdra !
-Emberi Erőforrások Minisztériuma menjen Pécsre !
- Honvédelmi Minisztérium menjen akkor Székesfehérvárra !
- Külügyminisztérium menjen Szegedre !
- Nemzetgazdasági Minisztérium Kecskemétre !
- Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium menjen Bajára !
- Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Zalaegerszegre !
És ne szerénykedjünk, a Minisztrelnökség pedig Felcsútra !

Ja, hogy ez hülyeség ? Miért ?Mert laikus vagyok ?
Miért, egy politikus nem laikus ebben a kérdésben ?

Mit szól az államigazgatáson belül a téma szakértőjének számító Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium a költözéses ötlethez ? Ennek a minisztériumnak az illetékes főosztályvezetője hogyan indokolná a költözét ? Vagy szakmailag ez nem indokolható ? Ja, hogy nem is szakmai indokok irányítják az országot ?

Ha én újságíró lennék, megkérdezném a szakmailag érintett minisztériumot, minisztert, ő mit szól az ötlethez, hogy költözzenek a minisztériumok és mivel indokolná a helyeségét....mert ha neki nincs erre jó válasza, akkor az országot gátlástalan ötletelő emberek irányítják, akik ráadásul egymás szakmai tudását is semmibe veszik.És mi itt élünk.

SadBoobie (törölt) 2014.06.11. 06:38:08

@SadBoobie: Ja igen, a pénzügyminisztérium meg Nyíregyházára !

crazyfish 2014.06.11. 16:59:31

@SadBoobie: Pénzügyminisztérium már nem létezik, PM=Nemzetgazdasági Minisztérium, több telephelyjel...
Szívesen adnék tanácsot............Ausztriából...:))

'it's cool to know nothing' 2014.06.12. 12:53:56

A minisztériumok szétköltöztetésének ötlete bizonyíthatóan tőlem származik, és én most örvendek:

idézet 2009-ből (killtheradical.blog.hu/2009/05/22/az_agglomeronautak_lazadasa))

'it's cool to know nothing' 2009.05.23. 00:47:25
Nnnna asszongya, vegyük csak sorra:

1. Budapesten termelő gyár: 0,5 db (Chinoin + Richter ha egyáltalán), vagy talán az Audi, Toshiba, Nokia, Flextronics stb. ott termel?
2. Budapesten az adómból eltartott polgárok száma:
- minisztériumok dolgozói
- 22 db kerületi önkormányzat + 1 db fővárosi önk, az összesen kb. 44 db normális önkormányzat
- APEH, Legfelsőbb Bíróság, Alkotmánybíróság (aminek Esztergomban kellene székelnie), Szabadalmi Hivatal, Központi Statisztikai Hivatal, Országos Mérésügyi Hivatal, Energia Hivatal, Bevándorlási Hivatal, Mezőgazdasági Hivatal (! Budapesten!), Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal - te úr isten, ezekből a hivatalokból több száz van!
- BKV
- MÁV központ(ok)
- x db. egyetem, főiskola, középiskola és általános iskola
- vagy 100 db. színház + szabadidőközpont

Ezen emberek által befizetett adó gyakorlatilag az én adómból újraosztott fizetésük. A többi adó pedig a cégközpontokon keresztül kerül Bp.-re.

És ebből az adóból tessék mondani mi épül?
Igen Debreceni főtér 1 db, eá. kb. 5-10 Mrd. HUF
4-es Metró: 400 Mrd HUF
Nemzeti Színház: 50 Mrd HUF
Nemzeti Gödör: 10 Mrd HUF
Erzsébet tér (amit már szétpusztítottak 1 év alatt a gördeszkások): 5 Mrd HUF
M0 körgyűrű (csak a bővítése!): 80 Mrd. HUF helyett 120 Mrd HUF
Északi M0 (Megyeri Híd): 63 Mrd HUF
Csak a Margit híd felújítása 12 Mrd HUF!
Nem megvalósult EXPO helyett megépített egyetemi komplexumok: ??? Mrd HUF

Eközben Bp. megfúrt olyan projekteket, mint a Dunántúli Autópálya, vagy a Déli Autópálya, ami tényleg teljesen elkerülte volna Budapestet. Ja igen, akkor most a raktárbázikos nem az M0 mellett lennének, hanem valahol a Győr, Kaposvár, Szekszárd, Szeged, Debrecen ív mentén!

Ha semmi mást nem tennénk, de a sok központi hivatalt, minisztériumot szétköltöztetnénk az országba, azonnal összerogyna Bp-t és felvirágozna az ország."

'it's cool to know nothing' 2014.06.12. 12:57:29

továbbá:

'it's cool to know nothing' 2009.05.23. 01:16:47
Az állami foglalkoztatási Szolgálat jelenti 2007-ről: Létszám-, bér és kereseti adatok a költségvetési szférában, megyék, régiók szerinti bontásban Budapest: 157808 fő
Személyi alapbér átlaga: 228851 Ft/fő/hó

Ehhez jönnek még hozzá az általam felsorolt és még sok fel nem sorolt intézmény dolgozói.

Vegyük ehhez a létszámhoz még a családtagokat, így nyugodtan megháromszorzohatjuk a létszámot: az közel fél millió ember!
süti beállítások módosítása