facebook

Választás előtt

2010.02.26. 19:09 Imre Laci

Vannak olyan pillanatok, amikor igen keménykezűen meg tudják fogni az embert. Erre persze rengeteg módszer van. A döntés befolyásolása pedig mára már művészetté vált. Némiképp azonban eltorzult helyzetbe kerül a szerencsétlen polgár, mivel ma már nem divat érvekkel meggyőzni a másikat. Nem. Csakis egyetlen ok van. Ok, nem pedig érv. Ez pedig nem más, mint hogy mennyi marad a zsebben.

Áll az ember a polc előtt a boltban és a katonás sorokban álló joghurtokat nézi. Igen, az elhatározás már megszületett: joghurtot akar venni. De melyiket? Itt jön be a polgárba belenevelt felfogás: első az árcédula! Légy tudatos vásárló! Miért vennél 150 forintért fél liter joghurtot, ha egyszer a másik márkából ennyi pénzért akár egy litert is vehetsz? Kíméld a pénztárcád, hiszen az az ember legkedvesebb ölebe. A pénztárca kényeztetést érdemel! A személyes kis kincstár bizony akkor jó, ha a barokk angyalkákra hasonlít! Minél kövérebb, annál aranyosabb. Az árcímke a lényeg!

De ma már ugye figyelni kell arra is, hogy milyen extra értékekkel bír az adott termék. Erre már büszkén ki is húzza magát a kedves Tudatos Vásárló a polc előtt és leemeli először az egyik, majd a másik joghurtot és jól szemügyre veszi, hogy melyik mit tartalmaz. Az a minimum, hogy élő flórás legyen. Igaz, az átlagos Tudatos Vásárló nem tudja pontosan, hogy mitől is lesz élő egy joghurt, hogy a flóra mi, az pedig végképp talány. De az újságok is megírták, hogy az élőflóra a tuti. Aztán meg hogy ne legyen benne E betűs anyag, mert az is mumus. Ha agyvelőrákot nem is, de vastagbél daganatot biztosan okoz... Aztán ha sok kémiai név van feltűntetve, az sem jó. Az aszkorbinsavat biztos akkumulátorokba szokták használni... A Tudatos Vásárló szépen visszateszi mindkét joghurtot a polcra és elkönyveli, hogy bizony az 'A' típusú joghurt sokkal természetesebbnek tűnik a leírás alapján. Ez biztosan nem csak hangzatos szöveg... Bár az összes joghurtra ez van írva, ez mégis más mint a többi. Mert ez itt van szem előtt, a középső polcon. Bizonyára azért, mert ez a prémium minőség. Elvégre az ára is magasabb mint annak a másik élőflórás joghurtnak... Prémium minőség igen, ezt bizonyítja a poharán feltüntetett extra méretű gyümölcsdarabok felirat is. Meg az azt ígéri, hogy az élő flóra majd megvédi őt a betegségekkel szemben. Igaz hogy drágább, de hát az egészségnek ára van nemde?

A Tudatos Vásárló pedig szépen beteszi kosarába a Kiválasztottat és elégedetten fizeti ki a pultnál. Ma is tudatosan vásárolt. Jól cselekedett.

Aztán odalépek én is a polchoz, megnézem a saját márkás és a Zott joghurtot. Mindkettő Németországból került a gúnyhatárainkon belülre. Aztán leguggolok és a legalsó polcról előkotrok egy magyar joghurtot. Ezen nincsenek hangzatos szlogenek, csak egy pici nemzeti trikolór amit egy kéz tart.

Ilyenkor Választások előtt érdemes azt is nézni ami nem kap olyan nagy hangsúlyt.


2 komment

Címkék: reklám választás dilemma döntés ok érv ígéret

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarasztal.blog.hu/api/trackback/id/tr951792997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Claritas 2010.03.02. 08:23:56

nem tudom,hogy találtál magyar joghurtot:( felénk ( Tatabánya ), minden multi polcán vadászni kell, szinte csak Danone van. Se Mizo, se Sole, se hasonló. Tudom, a Danone-t itt gyártják, de drága,rossz, és ugyanúgy nem magyar cég, ráadásul minden reklámja átverés
süti beállítások módosítása