facebook

Szeretetmuffin

2009.10.24. 15:36 Imre Laci

Én már csak amolyan szentimentális ember vagyok, így egyes ételeket hajlamos vagyok valamilyen alkalomhoz kötni. Ilyen például a csokis-gesztenyés muffin amit még barátnőm sütött nekem először az akkori albérletében. Azóta ezt a sütit csak szeretetmuffinnak nevezem.

Tudni kell rólam azt is, hogy csupán az elmúlt hetekben kezdtem bontogatni a konyhaművészeti szárnyaimat, így korábban minden süteményre úgy tekintettem mint valami hihetetlenül bonyolult rituálé varázslatos végeredményére. Ezt tetézi még az az apróság is, hogy a teához melegített vizet is képes vagyok odaégetni. Szóval eddig a konyhai aktivitásom kimerült abban, hogy a barátnőm a kezembe nyomta a tálat meg a vajat és nekem kellett elkevernem a csokoládéval, vagy ledarálnom a diót, stb... Minden olyan dolgot én csináltam, amit tényleg nem lehet elrontani.

Aztán kisfiús kiváncsisággal lábatlankodtam Drágám körül amíg ő gyors - és számomra követhetetlen - mozdulatokkal összeöntötte a hozzávalókat, kimérte az adagokat a muffinhoz tartozó kis papírokba és betette őket a sütőbe.

Ezt követte az a rész, amelyet a szakemberek minden bizonnyal nagyon bonyolult kémiai reakciókkal és fizikai változásokkal írnának le, de számomra mint muffinra éhes gyarló halandónak a kínszenvedéssel teli húsz percet jelentette. Hogy lehetne türelmesen kivárni azt a húsz percet, amíg elkészül valami ami ínycsiklandóan finom és a szeretet, amellyel készült mézédesre ízesíti?

Aztán persze elkészülnek a kis muffinok, amire rögtön rá kell vetnie magát az embernek, mint cicának az egérre. Minden falat szeretetmuffin olyan, mintha édes csókot kapnék attól aki készítette.

Az első Szeretetmuffin :-)

Értem már mit is jelentett az anyától kapott hamubasült pogácsa vagy a mindennapi kenyér. Nem pusztán étel volt az, hanem élet. Minden kedvességből sütött sütemény pedig egy adag szeretet, ami feltölti az ember szívét is, nemcsak a gyomrát.

Kérésre a muffin receptje:

  • 15 dkg liszt,
  • 2 tojás,
  • 15 dkg vaj,
  • 15 dkg cukor,
  • 3 evőkanál barackíz,
  • fél csomag sütőpor,
  • 5 dkg keserű kakaópor,
  • 5 dkg tört étcsokoládé
  • 12,5dkg fagyasztott gesztenye
  • ízlés szerint esetleg mazsola

Elkészítés

Keverd össze a hozzávalókat, hogy a tészta szép sima legyen. Robotgéppel is lehet keverni, úgy még gyorsabb. Adagold ki a 12 muffinformába, majd 170 fokon süsd meg (kb. 20-25 perc).


komment

Címkék: muffin sütés szeret csokis gesztenyés

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarasztal.blog.hu/api/trackback/id/tr291471939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.10.24. 18:10:52

jó, jó, hogy fapados, de ha már idetetted, valami recept illett volna.

Imre Laci · http://magyarasztal.blog.hu 2009.10.24. 18:26:14

@vero: sokezer ilyen recept van a neten... De ha már kéred, dobok fel egyet. :D

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.10.24. 20:10:32

igen, persze, de te nem arról a sokezerről (aminek a 80%-a fake) írtál.
ha volt olyan jó, hogy írsz róla ... persze ez nem egy főzős blog.
megtisztelted az olvasót.

Tor Salqvist 2009.11.03. 13:31:37

Mi a véleményed a bolti fagyasztott gesztenyepüréről (imádom én is a gesztenyét)? Amilyet veszek, az 72% gesztenye, a többi adalék. Az 5%-nyi gyümölcsöt tartalmazó üdítőkhöz képest ezt jó aránynak vélem, de azért kíváncsi vagyok egy agrárdolgokban jártas véleményére.

adddy 2009.11.03. 16:14:41

Sajnos a magyar tojást szinte 100%-ban brazil génmódosított szójából "csinálják". Aki nem hiszi járjon utána!
süti beállítások módosítása